Powiat Pułtuski podpisał porozumienie z Wojewodą Mazowieckim
w sprawie współpracy przy realizacji Projektu pn. „Mazowieckie Syreny+ – rozbudowa i modernizacja systemu ostrzegania i alarmowania ludności” na terenie Powiatu Pułtuskiego.
Cel projektu
Rozbudowa i modernizacja systemów ostrzegania i alarmowania ludności.
Realizacja projektu pozwoli na:
- powiadamianie obywateli o zagrożeniach na terenie województwa mazowieckiego;
- uruchamianie systemów z każdego szczebla zarządzania kryzysowego (gmina, powiat, województwo);
- możliwość przekazywania komunikatów głosowych o zagrożeniach;
- zachowanie poufności przekazywanych informacji pomiędzy Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego, a jednostką samorządu terytorialnego;
- możliwość utrzymania stałego kontaktu przez jednostki samorządu terytorialnego z administracją rządową szczebla centralnego;
- możliwość bezpośredniego otrzymywania informacji od instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej RP.
Finansowanie
Projekt Wojewody Mazowieckiego współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Wartość projektu: 13.149.508,00 zł
Kwota dofinansowania: 75% z FBW: 9.862.131,00 zł
Kwota rezerwy celowej: 25% z budżetu państwa: 3.287.377,00 zł